Modifikacija postolja

Postolje NEQ6 ima jedan problem sa radom na našim geografskim širinama. Naime kod širina iznad 40 stepeni sjeverno, ALT šaraf (M10) počinje da se savija uslijed mase postolja i teleskopa koji ga pritišću odozgo.

EQ6-problem

Kolega Marko Rukavina iz Zagreba mi je dao ideju kako da riješim taj problem bez puno ulaganja.

Uzeo sam jednu šaržu dvokomponentnog epoksidnog ljepila sa metalnim punilom i komad čelika dimenzija 15x25x35mm (slike ispod).

Na nos u koji upire šaraf za elevaciju sa epoksidom sam nalijepio komad metala. Obradio sam turpijom drugi dan i to je bilo to. One plastike sa strane se mogu skinuti sa fenom i vrućim zrakom, pa ih kada se zagriju lagano odlijepite.

I kod ovog projekta pomogli su mi kolega Ćazim Deljkić i ekipa iz laboratorije za proizvodni inžinjering mašinskog fakulteta u Sarajevu.

Za kraj isturpijati ćošak metalnog podloška da ne zapinje za dno postolja u kojem su ALT-AZ šarafi.

IMG_20151202_181122.jpg

Inače, još uvijek se čudim kako su na ovako skupom postolju tako štedili sa navojima i nisu vodili računa o svim geografskim širinama.

Leave a Reply

